الفبا یک پلتفرم اشتراک آموزش بر روی کتاب های درسی می باشد. الفبا به کاربران امکان ایجاد آموزش و برگزاری کلاس درس را می دهد. یک محیط کاملاً آموزشی می باشد که با ارائه ابزار مورد نیاز دبیران و دانش آموزان، تمامی شرایط را جهت توسعه و پیشرفت علمی کاربران فراهم نموده است و به عنوان یک کلاس درس مجازی، موانع پیشرفت علمی را در نوردیده است.
آموزش بسازید
در الفبا هر فردی می تواند آموزش های صوتی-تصویری خود را بسازد و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.
جزوات خود را به اشتراک بگذارید
شما می توانید جزوات درسی خود را از طریق اسکنر برنامه، به حساب کاربری خود اضافه نمایید و آن را با دوستان و یا همکلاسی های خود به اشتراک بگذارید.
کسب درآمد کنید
با تولید محتوا در الفبا، شما می توانید آموزش های خود را بسازید و از این راه کسب درآمد نمایید. همچنین ما برای شما پنل ناشران را فراهم آورده ایم تا شما بتوانید قیمت کتاب های درسی خود را مشخص نمایید و آمار فروش را به صورت لحظه ای مشاهده نمایید.
با استفاده از برد هوشند، ضبط همزمان داشته باشید
شما می توانید برنامه الفبا را بر روی سیستم کامپیوتر ( و یا لپتاپ ) کلاس نصب نمایید و هنگام تدریس در کلاس، آموزش های خود را هم به صورت خودکار ضبط نمایید. با این شیوه تمامی جلسات آموزشی شما با کیفیت بالا به صورت خودکار ضبط می شود.
در کلاس درس استفاده کنید
شما می توانید آموزش های الفبا را در کلاس استفاده نمایید و برای دانش آموزان خود پخش نمایید.
شما می توانید دستگاه خود را توسط دانگل به صورت بیسیم به تلویزیون و یا ویدئو پروژکتور متصل نمایید و سپس آموزش های الفبا را بر روی تلویزیون مشاهده نمایید. این مورد برای استفاده در کلاس درس به معلمان بسیار کمک می کند.
جهت کار با برنامه الفبا به عنوان معلم یا فردی که قصد آموزش در الفبا را دارد، می توانید از چندین روش اقدام نمایید:
استفاده از گوشی های تحت سیستم عامل اندروید و یا IOS
استفاده از گوشی های قلم دار و یا تبلت های دارای قلم
استفاده از قلم های مخصوص نوشتن
استفاده از برد هوشمند کلاسی
استفاده از گوشی های تحت سیستم عامل اندروید و یا IOS
در صورتی که شما به یک گوشی هوشمند که حداقل دارای سیستم عامل اندروید با حداقل نسخه 4.3 و یا سیستم عامل IOS با نسخه 10 دسترسی دارید، می توانید در الفبا آموزش بسازید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مزایا:
توانایی ساخت آموزش تنها با داشتن یگ گوشی هوشمند
توانایی افزودن ویدئو به جزوه
معایب:
برای جزوات که نیاز به نوشتن زیاد و یا فرمول نویسی می باشد مناسب نیست. به عنوان مثال دروسی مانند ریاضیات، فیزیک، ...
به دلیل نداشتن نشانگر قلم، در حین پخش کاربران ممکن است دچار سردگمی شوند
استفاده از گوشی های قلم دار و یا تبلت های دارای قلم
بهترین حالت استفاده از برنامه الفبا جهت ضبط آموزش، استفاده از گوشی های دارای قلم می باشد. با استفاده از این گوشی ها به راحتی آموزش های خود را در الفبا ضبط نمایید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. به دلیل استفاده از قلم شما از مزایای زیر بهره خواهید برد:
مزایا:
سهولت در ضبط آموزش و نوشتن بر روی جزوه در هنگام ضبط
معایب:
تمامی مویابل های موجود در بازار این قلم را با خود ندارند.
دستگاه های پیشنهادی ما برای استفاده:
بهترین انتخاب برای ضبط آموزش در الفبا، تبلت های سری نوت سامسونگ می باشد:
یک سری از قلم ها در بازار موجود می باشد که توسط آن می توانید به راحتی بر روی صفحه گوشی مانند یادداشت نمایید. از مزایای این سری قلم ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
سازگاری گسترده با انواع گوشی های هوشمند و یا تبلت ها
دقت بالای نوک قلم به شما حس نوشتن با خودکار را می دهد
در بازار انواع مختلفی قلم ( Stylus ) موجود می باشد. مواردی که شرکت ما جهت استفاده پیشنهاد می نماید موارد زیر می باشد:
جهت بالابردن کیفیت صدای ضبط، ما به شما استفاده از یک هدفون یا میکروفون را پیشنهاد می کنیم. شما با مراجعه به بخش [ ] می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.
استفاده صرفا جهت مشاهده آموزش های الفبا
در صورتی که شما معلم هستید و تنها قصد استفاده از برنامه الفبا در راستای استفاده در کلاس و یا مشاهده آموزش ها را دارید، ما به شما استفاده از تبلت ها ( ترجیحا با قلم ) را پیشنهادمی کنیم، از مزایای استفاده از تبلت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مزایای استفاده از تبلت جهت مشاهده آموزش ها
به دلیل بزرگتر بودن صفحه، خواندن متون کتاب و یا جزوه آسانتر می باشد و نیازی به زوم نیست.
در صورت استفاده از تبلت های دارای قلم، نوشتن بر روی کتاب بسیار آسانتر می باشد.
استفاده از Chromecast/Anycast
در صورتی که شما معلم هستید و قصد پخش آموزش ها در کلاس بر روی تخته هوشمند، پروژکتور و یا تلویزیون را دارید، ما به شما خرید یک دستگاه Anycast را پیشنهاد می نماییم. با استفاده از این دانگل ها، به راحتی می توانید گوشی و یا تبلت خود را به صورت بی سیم به ویدئو پروژکتور و یا تخته های هوشمند متصل نمایید و آموزش های الفبا را برای دانش آموزان خود پخش نمایید.
استفاده از برد هوشمند کلاسی
یکی از بهترین ابزارهایی که می تواند به شما در ایجاد یک آموزش با کیفیت کمک نماید، برد هوشمند کلاسی می باشد. تنها کافیست برنامه الفبا را بر روی لپتاپ ( و یا سیستم کامپیوتر ) مدرسه نصب نمایید. سپس بعد از باز کردن برنامه الفبا، کتاب مورد نظر خود را باز کنید و سپس کلید ضبط را بزنید. حال تمامی صحبت های شما و نوشته های روی صفحه ضبط می گردد. حال شما می توانید تنها با یک کلیک ساده، آموزش های ضبط شده خود را برای دانش آموزان خود ارسال نمایید. دانش آموزان از طریق وبسایت و یا موبایل می توانند آموزش های ضبط شده شما را در هر زمان و هر مکان با بیشترین سرعت مشاهده نمایند.
دانلود برنامه الفبا
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۸:۵۹:۰۵
شما می توانید برنامه ی الفبا را از روش های زیر دریافت و نصب نمایید:
1: پس از دریافت برنامه روی دکمه Install زده و برنامه را نصب نمایید.
2: پس از نصب برنامه را اجرا کنید.
3: در صفحه باز شده، شماره موبایل خود را وارد کنید، روی دکمه ورود بزنید و منتظر بمانید تا کد تأیید برای شما پیامک شود. ( در این مرحله از اتصال دستگاه به اینترنت اطمینان حاصل فرمایید )
4: در این قسمت می بایست کشور خود را انتخاب نمایید.
5: کد دریافتی را در قسمت مربوطه وارد کرده و روی دکمه تایید بزنید تا وارد برنامه شوید.
6: نام و نام خانوادگی، پایه و اطلاعات دلخواه را وارد نمایید تا ثبت نام شما تکمیل گردد.
تبریک! شما عضو برنامه الفبا شده اید!
کار با الفبا از طریق برد هوشمند
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۱:۴۰:۰۳
می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را تغییر دهید. برای اینکار ابتدا برنامه را باز کنید و سه نقطه بالا و سمت چپ برنامه را انتخاب کنید:
سپس " تنظیمات حساب کاربری را انتخاب نمایید:
در صورت نیاز می توانید اطلاعات ورودی را تغییر دهید. در صورت نیاز به کار با برنامه از طریق برد هوشمند، گزینه برد هوشمند را انتخاب نمایید:
ساخت یک جزوه جدید
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۵:۰۲:۱۲
برای ایجاد جزوه مراحل زیر را انجام دهید:
1: برنامه را اجرا کرده و برروی سه نقطه در بالای برنامه بزنید.
2: create_note را انتخاب کنید.
3: در صفحه باز شده اطلاعات زیر را کامل کنید:
note_title : در این قسمت نام جزوه ای که قصد تدریس و آموزش آن را دارید وارد نمایید (نام حداکثر 5 کلمه باشد).
چه کسی می تواند به این جزوه دسترسی داشته باشد؟ شما می توانید مشخص کنید:
only_me : فقط خودتان به تصاویر، مطالب و آموزش های جزوه دسترسی داشته باشید.
anyone : هر کدام از کاربران بتواند به آموزشهای شما دسترسی داشته باشد.
نکته: به صورت پیش فرض هر کسی می تواند آموزش های شما را ببیند. در غیر اینصورت می توانید آن را تغییر دهید.
4: teacher_name: دراین قسمت می بایست نام دبیر جزوه وارد شود.
5: university_school_name: وارد کردن نام مدرسه یا دانشگاه اختیاری می باشد. اما به جستجوی بهتر جزوات شما توسط سایرین کمک می کند.
6: روی دکمه create بزنید.
7: درصفحه ظاهر شده، page_id ساخته شده را به شما نشان می دهد با به خاطر سپردن این کد، بعداً می توانید جزوه خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید.
8: برای وارد شدن به جزوه روی open_note بزنید.
اضافه کردن تصویر به جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۵:۰۳:۵۳
توجه نمایید که پس از ساخته شدن جزوه، هیچ تصویر و صفحه ای در آن وجود ندارد. برای اضافه کردن صفحه به جزوه خود، اقدامات زیر را انجام دهید
1: در صفحه ظاهر شده روی add_page بزنید تا اولین صفحه جزوه شما بارگذاری گردد.
2: از دو طریق می توانید صفحات را به جزوه خود اضافه کنید که اولین روش آن افزودن تصویر توسط دوربین عکاسی می باشد که در زیر به توضیح آن می پردازیم.
take_image_from_camera: با انتخاب این گزینه، درون برنامه، دوربین عکاسی فعال می شود و شما می توانید با زدن بر روی علامت دوربین از صفحه کتاب یا جزوه مورد نظر خود که قصد آموزش آن را دارید عکس بگیرید.
نکته: بهتر است جهت داشتن عکس با کیفیت فلش دوربین را فعال نمائید.
3: دقت کنید که تمام صفحه درون عکس بیافتد. پس از گرفتن عکس روی علامت فلش زده و وارد صفحه image_proccess_list می شوید.
نکته: شما می توانید همزمان از چندین صفحه پشت سر هم عکس بگیرید و سپس روی علامت " فلش" زده و وارد صفحه پردازش شوید.
در این صفحه می توانید عکس ها را به دلخواه پاک کنید
4: یا چرخش مورد نیاز را روی آنها انجام دهید
5: و با زدن بر روی set_paper
کادر را دقیقاً دور کاغذ فیکس کنید تا تصاویر اضافی از جزوه شما حذف گردند
6: اگر نیاز بود که برگه را بچرخانید، می توانید روی دکمه چرخش بزنید
7: پس از ویرایش روی تیک √ بزنید تا عکس گرفته شده اسکن شود
8: هنگامی که صفحات مورد نیاز را به جزوه اضافه کردید روی دکمه title_activity_ac__camera_images_finish بزنید.
اضافه کردن یک فایل PDF به جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۵:۰۴:۲۷
با زدن بر روی add_pdf_file ، می توانید فایل PDF مورد نظر را که قبلاً به گوشی یا تبلت خود اضافه کرده اید بارگذاری نمائید.
وارد صفحه تازه ای می شوید که PDF های موجود در گوشی یا تبلت شما را نمایش می دهد. PDF مورد نظر خود را انتخاب نمائید.
پس از انتخاب PDF صفحه جدید دیگری برای شما ظاهرمی شود که با زدن برروی ادامه PDF را به جزوه شما اضافه می کند.
نکته: شما می توانید قبل از افزودن PDF هر تعداد صفحه جدا با گرفتن عکس به جزوه اضافه کنید و سپس PDF را اضافه نمائید و پس از صفحات PDF دوباره توسط دوربین عکاسی صفحه اضافه کنید. محدودیتی در این مورد وجود ندارد.
سپس upload را انجام دهید .اکنون جزوه شما جهت ضبط آموزش آماده است.
پس از پردازش PDF اضافه شده، تصاویر بر روی برنامه قرار می گیرد:
تبدیل فایل Word به PDF و اضافه کردن آن به جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۵:۰۵:۱۷
فرض می کنیم که یک متن تایپ شده در وُرد در اختیار داریم. همانطور که می دانیم فایل های وُرد، پسوند …, .docx , .docm , .doc دارند.
و تنها در محیط وُرد، نوت پد و محیط های مشابه قابل ویرایش و خواندن می باشند.
برای اضافه کردن فایل وُرد، (متن تایپ شده توسط خودمان) می بایست ابتدا آن را به فرمت PDF تبدیل کنیم تا درون برنامه الفبا به عنوان PDF شناسایی و اضافه شود. برای تبدیل فایل وُرد به PDF مراحل زیر را انجام دهید:
- ابتدا متن خود را در وُرد آماده نمائید و پس از ویرایش نهایی ، منوی (سربرگ) File را انتخاب کرده
در سمت چپ گزینه Save As را انتخاب کرده
Browse را انتخاب کرده و محل ذخیره فایل را انتخاب نمائید. هم چنین در قسمت File Name نام جزوه و یا فایل خود را وارد کنید. و در قسمت Save as type ، PDF را انتخاب کنید و روی دکمه Save بزنید.
هم اکنون فایل شما به صورت PDF ساخته شده است که توسط نرم افزارهای مخصوص مانند Adobe ، ..... قابل خواندن می باشد.
حال فایل PDF را به گوشی یا تبلت خود منتقل کنید و در قسمت اضافه کردن فایل PDF به جزوه آن را به جزوه خود اضافه کنید. اضافه کردن یک فایل PDF به جزوه
حذف جزوات
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۴:۵۸:۴۴
برای delete_this_page، برنامه را اجرا کرده و در منوی جزوات، روی علامت سه نقطه واقع در جزوه مورد نظر زده تا فهرستی برای شما ظاهر شود.
در این منو با انتخاب گزینه delete_this_page می توانید جزوه را حذف نمائید.
نکته: تنها جزوه های اضافه شده توسط خودتان را می توانید حذف کنید
هم چنین می توانید جزوه مربوطه را که تصمیم به حذف آن دارید، باز کرده، سپس در بالای جزوه روی علامت سه نقطه بزنید و گزینه delete_this_page را انتخاب نمائید. شایان ذکر می باشد که پس از حذف امکان بازیابی و باز گرداندن آموزش هایی که ضبط کرده اید وجود ندارد.
اضافه کردن جزوه به نمایشگاه
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۰:۴۸:۵۸
جهت اضافه کردن جزوه خود به نمایشگاه و به اشتر اک گذاشتن آموزش های خود برای دیگر کاربران می بایست وارد وبسایت الفبا شده و روی دکمه ورود بزنید .
پس از وارد شدن با شماره ی خود (شماره ای که با آن عضو برنامه الفبا شده اید)
و وارد کردن کد تاییدی که برای شما پیامک شده
وارد قسمت "پنل ناشران" شوید.
سپس از منوی سمت راست گزینه کتاب ها و جزوات را انتخاب نمایید
و روی "لیست" بزنید.
در اینجا تمامی جزوات تألیفی و اضافه شده توسط شما که با شماره شما اضافه شده است نمایش داده شده است. جزوه مورد نظر خود را پیدا کرده و روی "مشاهده" بزنید.
در سربرگ بالای صفحه جدید، "نمایشگاه" را انتخاب کرده
درصورتی که تمایل دارید جزوه شما در نمایشگاه نمایش داده شود گزینه "بله" را انتخاب کنید. سپس دسته بندی پایه و مقطع را مشخص نمائید تا جزوه شما دردسته بندی صحیح قرار گیرد. در قسمت معرفی می توانید توضیحات اجمالی درباره جزوه بنویسید تا کاربر" ارسال" زده تا جزوه شما به نمایشگاه اضافه گردد.
[لینک به مستند فیلم] [لینک مستند کامل پنل ناشران]
اطلاعات کامل پنل ناشران در پنل ناشران توضیح داده می شود.
ساخت اولین آموزش بر روی جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۰:۴۷:۴۰
برای create_lesson بر روی جزوه ای که پیشتر آن را به برنامه اضافه کردید مراحل زیر را انجام دهید:
1: جزوه ای که قصد create_lesson بر روی آن را دارید، باز کنید و اجازه دهید تا تمامی صفحات جزوه بارگذاری شوند. صفحه مورد نظر خود را یافته و روی دکمه record در نوار پایین برنامه بزنید.
2: قسمتی از جزوه که قصد آموزش دادن آن را دارید با انگشت و یا قلم دستگاه مشخص نمائید. (با انگشت یا قلم کادر آبی رنگ را دور متن یا تصویری که قصد توضیحش را دارید بکشید)
نکته: اگر کادر دقیقاً در محل مورد نظر کشیده نشد دوباره امتحان کنید.
3: دکمه start_record را بزنید.
4: در منوی باز شده می توانید گزینه های مختلف را امتحان کنید. ما در اینجا create_lesson را انتخاب می کنیم.
3 ثانیه به شما زمان داده می شود و سپس عملیات ضبط شروع می شود.
5: به نوار تصویر پایین برنامه توجه کنید، نوشته شده، در حال ضبط ........
دقت کنید که هر گاه "در حال ضبط" نمایش داده شد صدای شما در حال ضبط می باشد و آموزش در حال ضبط می باشد.
6: با زدن بر روی دکمه ( علامت توقف ) فرآیند ضبط آموزش متوقف می شود.
7: و با زدن دوباره بر روی دکمه (علامت ادامه ) ضبط آموزش ادامه می یابد.
8: با انتخاب دکمه (علامت پایان) ضبط، آموزش پایان می یابد.
9: پس از مدت کوتاهی (چندین ثانیه) کادر آبی رنگ شما به شکل کادر سبز رنگ بر روی جزوه قرار می گیرد. هم چنین در بالای کادر سبز مدت زمان آموزش و تعداد comments آموزش نمایش داده می شود.
تبریک می گوئیم شما اولین آموزش خود را با موفقیت ساخته اید!
استفاده از قلموی جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۴:۵۹:۵۹
جهت استفاده از قلم به دستگاه قلم دار نیاز می باشد: پس از زدن دکمه start_record و شروع عملیات ضبط که در مرحله ساخت اولین آموزش بر روی جزوه گفته شد، نوار ابزاری بالای صفحه برای شما نمایش داده می شود که به صورت پیش فرض علامت قلم (اولین علامت از چپ) می باشد.
حالت اول: با نزدیک کردن قلم، به دستگاه و متن نوشته ها و بدون تماس قلم با دستگاه، قلم حالت نشانگر پیدا می کند به صورت یک نقطه در صفحه ظاهر می شود که شما می توانید به عنوان نشانگر (cursor) آن را زیر متن های مورد نظر قرار دهید تا کاربران دیگر متوجه شوند شما به کدام قسمت اشاره می کنید و یا کدام قسمت را تدریس می کنید.
حالت دوم: با فشار دادن قلم روی صفحه و تماس قلم با صفحه دستگاه، می توانید متن دلخواه یا شکل دلخواه خود را بکشید وعملیات نوشتن را انجام دهید.
دقت کنید که در نوار پایین صفحه عملیات در حال ضبط می باشد بنابراین هر آن چه را شما می نویسید و می کشید ضبط می شود و بعداً کاربران آن ها را می توانند مشاهده نمایند.
نکته 1: در هنگام نوشتن، فشار قلم به صفحه ثابت باشد تا عملیات نوشتن با کیفیت بهتری انجام شود.
نکته 2: در هنگام استفاده از قلم جهت نوشتن می بایست لرزش ( ویبره) گوشی خاموش باشد در غیر اینصورت صدای بیپ هنگام نوشتن به گوش می رسد که از کیفیت آموزش می کاهد.
یکی دیگر از ابزارهای موجود در بالای برنامه در هنگام عملیات record ابزار پاک کن می باشد. ابزار پاک کن، هر متن، شکل و یا تصویری اضافه کردن یک شکل به جزوهرا که نیاز به پاک کردن آن داریم، پاک می کند.
شما می توانید با کشیدن پاک کن ( چه با موس، چه با انگشت و چه با قلم ) روی محل مورد نظر عملیات پاک کردن را انجام دهید.
اضافه کردن متن به جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۰:۴۰:۱۹
یکی از ابزارهای مهم نوار ابزار واقع در بالای برنامه (علامت اضافه کردن متن) می باشد.
که با انتخاب این ابزار می توانید روی قسمت : " متن خود را در این قسمت وارد نمائید" بزنید
تا صفحه کلید دستگاه شما ظاهر شود.
و سپس متن دلخواه را تایپ نمائید و پس از ویرایش های لازم، روی دکمه ["add"] بزنید. (هم چنین می توانید با توجه به انتخاب زبان کیبورد متن را به فارسی و یا انگلیسی و... ) وارد نمائید.
پس از زدن روی دکمه add یک نوار ابزار جدید در بالای صفحه برای شما نمایش داده می شود.
(به این نکته توجه شود که نوار پایین، عبارت waiting_for_operation را نمایش می هد که به این معنی است که recorder_paused و تا زمان زدن بر روی ( √)
صدای شما ضبط نمی شود). نوار ابزار جدید بالای صفحه امکانات جدیدی را برای ویرایش متن به ما می دهد.
(علامت ویرایش متن) : علامت ویرایش متن می باشد که با انتخاب این ابزار می توانید متن خود را ویرایش نمائید.
(علامت پالت رنگ) : با انتخاب این ابزار می توانید رنگ متن را انتخاب کنید و سپس برروی دکمه ["تغییر"] بزنید.
(علامت تغییر سایز فونت) : با انتخاب این ابزار می توانید فونت متن خود را بزرگ یا کوچک کنید.
(علامت برجسته کردن متن) :این ابزار متن را برجسته (BOLD) می کند. اگر دوباره روی آن ضربه بزنید به حالت اولیه باز میگردد.
(علامت چیدمان متن) : با انتخاب این ابزار می توانید متن را به صورت راست چین، چپ چین یا وسط چین قراردهید.
پس از ویرایش و تنظیمات دلخواه روی دکمه (√) بزنید تا تغییرات لحاظ شوند.
درصورت انتخاب × متن حذف شده و نوار پایین به حالت "در حال ضبط" در می آید.
نکته: دقت داشته باشید که هنگام افزودن متن، یک کادر نقطه چین دار، دور متن نمایش داده می شود که می توانید به دلخواه خود فضای کادر متن را با کشیدن قلم یا دست (drag) تغییر دهید. بزرگ کردن کادر تایپ متن، فضای بیشتری را به متن های طولانی می دهد و باعث خواناتر شدن متن می شود.
نکته: دقت کنید پس از انتخاب (√) دوباره نوار پایین به حالت "در حالت ضبط" تغییر می یابد.
اضافه کردن یک شکل به جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۵:۰۸:۳۴
پس از start_record در نوار ابزار بالای برنامه، روی علامت سه نقطه سمت راست بزنید و گزینه add_image را انتخاب نمائید.
در قسمت جستجو در تصاویر، نام تصویر مورد نظر خود را بنویسید یا به صورت دستی از تصویرهای صفحه تصویر مورد نظر خود را انتخاب نمائید. با زدن بر روی منوی کشویی (علامت منوی کشویی) می توانید دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب نمائید تا تصویر مربوط به همان دسته بندی برای شما نمایش داده شوند
با زدن بر روی تصویر مورد نظر، تصویر بر روی صفحه شما قرار می گیرد. با زدن برروی تصویر، یک کادر نقطه چین دار دور آن قرار می گیرد و یک نوار ابزار جدید در بالای برنامه برای شما نمایش داده می شود که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:
علامت کپی شکل: با زدن برروی این علامت از شکلی که انتخاب کرده اید کپی می شود و می توانید هر تعداد شکل را که خواستید در صفحه قرار دهید.
علامت انتخاب اشکال: این علامت مجدداً برای شما صفحه تصاویر را می آورد که می توانید در صورت نیاز اشکال دیگر را انتخاب کنید.
علامت سطل آشغال: با زدن (با قلم یا انگشت یا موس) برروی تصویر مورد نظر و ظاهر شدن کادر نقطه چین دور آن، و انتخاب ابزار سطل آشغال تصویر مورد نظر را حذف نمائید.
علامت تغییر سایز تصویر: پس از زدن (با قلم یا انگشت یا موس) برروی تصویر موردنظر ظاهرشدن کادر نقطه چین دور آن، و تغییر دادن سایز و ابعاد تصویر به دلخواه، با انتخاب ابزار کپی می توانید چندین کپی از تصویر جدید بسازید و آنها را در صفحه و در جاهای مناسب قرار دهید.
با انتخاب گزینه × تمامی ویرایش های شما از بین می رود و هیچ تصویری ثبت نمی شود و نوار پایین به حالت در حال ضبط تغییر می کند.
(√) : با انتخاب (√) تصاویر ثبت شده و دیگر امکان ویرایش آنها وجود ندارد.
نکته: در صورت نیاز به حذف تصاویر پس از ثبت می توانید از ابزار پاک کن یا UNDO استفاده نمایید.
نکته: پس از add_image و ثبت آنها می توانید با قلم روی آن ها بنویسید و یا توضیحات مورد نیاز را بدهید.
توجه :اگر در هنگام ضبط، پالت تغییر رنگ (ابزار بالای صفحه) را انتخاب نمایید عملیات ضبط متوقف نمی شود، پس بهتر است سریعتر رنگ مورد نظر انتخاب شود تا وقت کاربران گرفته نشود.
این ابزار، ابزار پالت رنگ می باشد که با انتخاب آن، صفحه جدیدی ظاهر می شود. (در بالای صفحه می توانید ضخامت قلم را به دلخواه تغییر دهید و در پایین صفحه با مشاهده یک (پیش نمایش Preview) سایز دلخواه قلم را انتخاب کنید.
در قسمت پالت رنگ می توانید رنگ قلم را انتخاب نمائید.
دقت کنید، Opacity (شفافیت) رنگ را مشخص می کند و در قسمت رنگ های اصلی مشخص می شوند.
پس از ایجاد تغییرات لازم دکمه set را بزنید.
نکته: توجه داشته باشید که در حین ضبط عملیات تغییر سایز و رنگ قلم صورت می گیرد و کاربر صفحه پالت رنگ را نمی بیند، اما صدای شما را می شنود پس می توانید در زمان انتخاب رنگ صحبت کنید.
نکته: در صورت تمایل به توقف ضبط و انتخاب رنگ و سایز قلم، و سپس ادامه ضبط می توانید [از دکمه لینک (علامت توقف) یا توقف موقت آموزش] استفاده نمائید.
نکته: شما هر بار می توانید رنگ و سایز قلم را تغییر دهید، و متن دلخواه را با رنگ های مختلف بنویسید.
توقف موقت در هنگام ساخت جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۰:۲۴:۴۶
در هنگام ضبط آموزش ممکن است نیاز داشته باشید روند ضبط عملیات را موقتاً متوقف کنید و سپس دوباره عملیات ضبط را ادامه دهید.
برای اینکار در هنگام ضبط می توانید با زدن بر روی دکمه (علامت توقف) عملیات ضبط را متوقف کنید و با زدن برروی (علامت توقف) عملیات ضبط را ادامه دهید ( نوار قرمز رنگ پایین نیز وضعیت ضبط را نمایش می دهد.)
ویرایش آموزش در حین ضبط
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۵:۱۲:۰۳
در هنگام ضبط ممکن است صدایی ناهنجار ضبط شود یا اینکه آموزش نیاز به اصلاح و ویرایش داشته باشد. به همین منظور می توانید از دکمه edit، جهت ویرایش آموزش ها در حین ضبط استفاده نمائید. برای اینکار مراحل ذیل را انجام دهید:
1: ابتدا دکمه (علامت توقف) واقع در نوار قرمز پایین را بزنید.
2: در نوار قرمز یک دکمه جدید به شکل (علامت دکمه) ظاهر می شود. این دکمه را انتخاب کنید.
3: یک نوار صدا ظاهر می شود که یک خط عمودی آبی برروی آن قرار دارد. و از ابتدا تا انتهای آموزش را در برمی گیرد. می توانید با کشیدن (drag) و قرار دادن خط عمودی آبی در قسمت مورد نظر، محل مورد نظر را که نیاز است از آنجا به بعد حذف شود انتخاب کنید.
4: دقت شود که پس از جابجایی خط آبی و انتخاب محل مورد نظر، در آن قسمت یک خط عمودی زرد رنگ قرار می گیرد و خط آبی از ابتدای آموزش تا خط زرد رنگ را پیمایش و پخش می کند. پس از اطمینان از محل انتخابی جهت حذف، روی دکمه (علامت قیچی) بزنید. تا هر آموزشی پس از خط زرد رنگ وجود دارد حذف شود.
5: پس از انتخاب (علامت قیچی) پیغام cuts_done برای شما نمایش داده می شود.
6: برای برگشتن به حالت ضبط دوباره روی علامت (علامت میکروفون ) بزنید. درصورت نیاز به اتمام کامل آموزش می توانید روی (علامت خروج از ضبط) بزنید و کاملاً از حالت ضبط خارج شوید. ارسال جزوات و آموزش ها به شبکه
نکته مهم: هنگام استفاده از ابزار ویرایش ممکن است بارگذاری آموزش کمی زمان ببرد، لطفاً منتظر بمانید تا کادر سبز رنگ بر روی صفحه ظاهر شود . تا ظاهر نشدن کادر سبز رنگ آموزش بعدی را ضبط ننمایید.
ویرایش آموزش بعد از ضبط
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۵:۱۴:۵۳
گاهی اوقات پس از ضبط آموزش بنا بر نیاز ممکن است تمایل به ویرایش آموزش داشته باشیم برای اینکار می توانیم پس از باز نمودن جزوه مورد نظر، کادر آموزشی مورد نظر را پیدا کرده و سپس با نگه داشتن قلم یا انگشت یا موس برروی کادر مورد نظر، از لیست ظاهر شده، گزینه edit را انتخاب نمائیم.
(نکته: دقت داشته باشید که اگر گزینه delete را بزنید آموزش شما پاک شده و دیگر قابل بازگشت نخواهد بود)
(نکته مهم: هیچ گاه دو کادر روی هم دیگر نکشید. اگر نیاز داشتید کادر را دوباره بکشید و آموزش جدید جایگزین کنید، کادر قبلی را حتماً حذف نموده و کادر جدید ایجاد کنید.)
پس انتخاب گزینه ویرایش برای شما نوار صدا ظاهرشده و می توانید تغییرات لازم را دقیقاً مانند حالت ویرایش آموزش در حین ضبط ایجاد کنید. سپس دکمه (علامت توقف) را بزنید تا پیغام editing_finished برای شما ظاهر شود.
هنگامی که در حال record آموزش هستیم ممکن است بخواهیم به نکاتی اشاره کنیم یا متنی بنویسیم که در صفحه جزوه یا کتاب حالت ناخوشایند و ناخوانایی به وجود آورد. در نوار ابزار بالای صفحه، ابزار (تخته سفید) تعبیه شده است که کاربران می توانند در حین آموزش به طور مرتب از تخته سفید استفاده کنند و براساس نیاز دوباره با زدن برروی ابزار (تخته سفید) به صفحه اصلی جزوه برگردانده شوند.
شایان ذکر است که تمامی ابزارها (قلم، پاک کن، افزودن تصاویر و...) در تخته سفید نیز قابل استفاده است.
نکته: هرچه صفحه جزوه به جز در موارد اضطرار تمیزتر باشد، کیفیت آموزش بالاتر می رود و برای خوانایی جزوه مفیدتر است.
نکته: در صفحه سفید (تخته سفید) و در صفحات اصلی جزوه در هنگام تدریس می توانید با قرار دادن دو انگشت بر روی صفحه و کشیدن صفحه به سمت بالا و پایین به فضای بیشتری جهت نوشتن دسترسی داشته باشید.
استفاده از نشانگر
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۶:۱۹:۳۸
هنگام ضبط آموزش، و پس از زدن روی دکمه ضبط، در صورت موجود نبودن قلم گوشی یا موس، می توانید با قراردادن انگشت روی دایره موجود روی صفحه و کشیدن دایره زیر خط مورد نظر، (دایره به فلش تغییر پیدا می کند) و به محلی که در حال تدریس یا روخوانی هستید اشاره نمائید.
دقت شود که پس از اتمام ضبط و بازبینی آموزش، به همان صورت نشانگر قلم یا موس نمایش داده می شود.
قابلیت زوم کردن حین آموزش
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۰۹:۳۸:۲۷
پس از زدن دکمه ضبط و شروع عملیات ضبط، در مواردی که صفحه دستگاه کوچک می باشد یا خواندن از روی متن به علت ریز بودن فونت میسر نیست، می توان با استفاده از دو انگشت و کشیدن آن قسمت که قصد زوم کردن (بزرگنمایی) آن را دارید، متن را بزرگتر کرده و روی آن یادداشت های خود را بنویسید و آموزش ضبط نمائید. دقت کنید که با زوم کردن از کیفیت تصویر کاسته نمی شود.
ارسال جزوات و آموزش ها به شبکه
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۰:۱۷:۱۶
پس از ساختن آموزش تنها کسی که به آن ها دسترسی دارد خود شما هستید. برای اینکه آموزش های شما بر روی برنامه به صورت سراسری قرار بگیرد و دیگران بتوانند آن ها را مشاهده کنند می بایست آن ها را به شبکه ارسال نمائید. جهت ارسال آموزش به شبکه، مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید:
1: به صفحه اصلی برنامه باز گردید. در نوار آبی ر نگ بالای برنامه یک علامت (علامت فلش بالا) ظاهر شده است که عدد روی آن به تعداد کادرهایی که ساخته اید، می باشد. (برای مثال اگر دو کادر آموزشی ساخته اید، عدد 2 را نمایش می دهد). بر روی این علامت (علامت فلش بالا) بزنید.
2: صفحه ای برای شما ظاهر می شود که title_activity_ac__unsynced در آن قابل مشاهده می باشد. هم چنین حجم کل مصرفی اینترنت آموزش هایی که می بایست بارگذاری کنید نوشته شده است.
3: اکنون می توانید بر روی دکمه send زده تا تمامی آموزش ها به طور خودکار send شوند.
4: هم چنین می توانید به دلخواه آموزش ها را انتخاب کنید و پس از انتخاب دکمه send را بزنید. برنامه به صورت پیش فرض تمامی آموزش ها را از قبل انتخاب کرده در صورت لزوم می توانید با برداشتن تیک (√) زیر هر آموزش، آن را از حالت انتخاب در آورید.
5: پس از ارسال تعداد title_activity_ac__unsynced صفر می شود و علامت فلش نامرئی می شود. پیغام upload_completed برای شما ظاهر می شود.
اشتراک جزوه با دوستان خود
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۰:۱۴:۵۰
جهت app_intor_title_three برای دیگران می توانید به طرق ذیل عمل نمایید:
حالت اول: در صفحه جزوات، روی علامت سه نقطه کنار جزوه دلخواه بزنید و سپس در منوی ظاهرشده، گزینه share را انتخاب نمائید.
و سپس برروی share_link بزنید.
به شما انتخاب های زیادی براساس نرم افزارهای موجود در دستگاه داده می شود که به عنوان مثال می توانید برنامه را از طریق پیام رسان های تلگرام، واتساپ، ایمیل، بلوتوث و ... ارسال نمایید.
حالت دوم: جزوه مورد نظر را از صفحه جزوات انتخاب و باز کنید. سپس روی علامت سه نقطه بالای برنامه بزنید و گزینه share را انتخاب نمائید. و مثل [حالت اول] جزوه را به اشتراک بگذارید.
حالت سوم : جزوه مورد نظر را باز کنید. در نوار سبز رنگ پایین گزینه اشتراک گذاری را انتخاب نمایید.
دانگل چیست و چه کاربردی دارد
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۰۷:۵۸:۲۹
دانگل ابزاری می باشد که توسط آن می توانید به راحتی گوشی و یا تبلت ( و حتی کامپیوتر ) خود را به صورت بیسیم به نمایشگر و یا ویدئو پروژکتور متصل نمایید و به راحتی هر آنچه که بر روی صفحه گوشی خود مشاهده می کنید بر روی نمایشگر نیز ببینید. شما می توانید از دانگل برای پخش آموزش ها و یا نمایش جزوات بر روی تلویزیون استفاده نمایید. به عنوان مثال شما می توانید آموزش گوشی خود را توسط دانگل به ویدئو پروژکتور کلاس درسی متصل نمایید و آموزش های کلاس پایه هفتم را که از قبل ضبط شده است برای دانش آموزان پخش نمایید. از مزایای دانگل، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
قیمت مناسب
قابلیت اتصال بیسیم به گوشی با برد زیاد ( بین 8 الی 12 متر )
سرعت بالا و تاخیر کم در نمایش تصاویر
قابلیت انتقال صوت به صورت همزمان
در قسمت بعدی، راهنمای کامل تهیه دانگل را مشاهده خواهید نمود
راهنمای تهیه دانگل
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۰۹:۱۱:۰۸
در بازار انواع مختلف دانگل وجود دارد، به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دانگل Anycast
دانگل Chromecast
هر کدام از دانگل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. قیمت آنها از 80 هزار تومان شروع می شود تا 600 هزار تومان، شما می توانید دانگل ها را از روش های مختلفی دریافت نمایید:
فروشگاه های کامپیوتری: معمولا اکثر فروشگاه های کامیپوتری دستگاه های دانگل را می فروشند.
فروشگاه های آنلاین: شما می توانید دانگل ها را از فروشگاه های آنلاین تهیه نمایید. به عنوان مثال دیجی کالا
در زیر سعی شده است چند مورد از دانگل های مناسب را که مورد تست و تایید قرار گرفته است و قیمت مناسب دارد، به همراه لینک محصول در دیجی کالا برای شما ذکر نماییم:
توجه نمایید دانگل Chromecast با توجه به نیاز به بروزرسانی و تحریم های صورت گرفته از سمت گوگل، ترجیحا پیشنهاد نمی شود.
اتصال دانگل به گوشی
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۰۸:۵۵:۳۵
در این مستند، به شما نحوه اتصال یک دانگل به گوشی و نمایش در تلویزیون را آموزش خواهیم داد.
توجه فرمایید که خروجی دانگل ها، معمولا HDMI می باشد. بنابراین گیرنده شما می بایست دارای ورودی HDMI باشد. در صورتی که گیرنده دارای ورودی HDMI نمی باشد، می توانید از مبدل های مختلف که HDMI را به VGA و یا DVI تبدیل می نماید استفاده کنید.
برای اتصال دانگل به گوشی لطفا مراحل زیر را انجام دهید:
اتصال دانگل به گیرنده ( تلویزیون، ویدئو پروژکتور، ... )
در ابتدا دانگل خود را از طریق ورودی HDMI به تلویزیون متصل نمایید.
کابل منبع تغذیه را به ورودی USB تلویزیون یا ویدئو پروژکتور متصل نمایید. در صورتی که دستگاه شما فاقد ورودی USB می باشد، می توانید آن را به شارژ موبایل و یا پاور بانک متصل نمایید.
هم اکنون ورودی تلویزیون خود را بر روی ورودی HDMI مورد نظر انتخاب نمایید.
حال شما می بایست صفحه ای که مخصوص دانگل می باشد بر روی تلویزیون و یا ویدئو پروژکتور خود مشاهده نمایید.
معمولا بر روی دانگل، یک کلید برای تغییر وضعیت از Anycast به Airplay می باشد. در صورتی که از گوشی اندروید استفاده می نمایید، می توانید بر روی Anycast و در صورتی که از IOS استفاده می کنید بر روی AirPlay تنظیم نمایید.
هم اکنون دستگاه شما آماده اتصال گوشی می باشد. حال می بایست دستگاه خود را به دانگل متصل نمایید.
اتصال گوشی به دانگل ویژه سیستم عامل اندروید
در صورتی که گوشی شما دارای سیستم عامل اندروید می باشد، لطفا مراحل زیر را انجام دهید:
در صورتی که گوشی های سری سامسونگ دارید، وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و سپس در بخش ارتباطات، گزینه آیینه سازی تصویر را انتخاب کنید. حال در صفحه باز شده، دستگاه خود را انتخاب نمایید.
در صورتی که گوشی های سری هواوی دارید، وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و سپس وارد بخش تنظیمات پیشرفته شده و گزینه اشتراک آیینه را انتخاب نمایید. حال در صفحه باز شده، دستگاه خود را انتخاب نمایید.
اتصال به گوشی ویژه سیستم عامل IOS ( گوشی و تبلت های اپل )
برای اتصال گوشی و یا تبلت خود به دستگاه مورد نظر، مراحل زیر را انجام دهید.
در دستگاه اپلی خود وارد کنترل سنتر شده و گزینه ی AirPlay را بزنید .
حال در میان لیست دستگاه ها، نام دستگاه ( دانگل ) خود را انتخاب نمایید.
رمز عبور را وارد نموده تا به دستگاه متصل شوید.
تبریک، هم اکنون به دستگاه متصل شده اید. شما می بایست هر آنچه که در موبایل خود می بینید را در تصویر مشاهده نمایید.
کلاس درس
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۹:۰۳:۳۸
از قابلیت های نسخه جدید اضافه کردن کلاس درس و مدیریت آن می باشد. در برنامه روی علامت سه نقطه در بالا سمت چپ می زنیم. سپس "کلاس های درس" را انتخاب می کنیم.
در این صفحه می توانید کلاس مورد نظر را جستجو نمائید. با زدن برروی علامت "به اضافه" کد کلاس مورد نظر خود را که قبلاً دبیر به شما داده است وارد نمائید
و به عضویتکلاس در بیائید و هم چنین لیست کلاس هایی که در آنها عضو هستید اینجا نمایش داده می شود. و هر جزوه ای که به جزوه های کلاس اضافه شود در صفحه جزوات برای شما به طور اختصاصی نمایش داده می شود. جزوات هر کلاس در صفحه اصلی به نام جزوات همان کلاس اضافه می شود.
ویدئوی آموزش عضویت در کلاس درس
در این ویدئو، نحوه عضویت در کلاس به شما آموزش داده شده است.
تنظیمات دسترسی به کتاب یا جزوه
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۰۵:۵۷:۳۹
جهت ساخت جزوه، روی سه نقطه بالای برنامه سمت چپ بزنید. سپس "ساخت جزوه جدید" را انتخاب کنید
و مانند ساخت جزوه جدید، نام جزوه را وارد می کنید. در قسمت تعیین سطح دسترسی گزینه ی جدیدی اضافه شده است به نام "اعضای کلاس" که با انتخاب این گزینه می توانید تنها اجازه دسترسی جزوه را به اعضای کلاس
بدهید.
درصورت انتخاب "اعضای کلاس" می بایست کلاس مورد نظر را هم انتخاب کنید و مابقی فیلدها را مانند " ساخت جزوه جدید" پر کرده و روی دکمه ایجاد بزنید.
جستجوی کلاس از طریق وبسایت
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۱:۱۸:۱۴
در قسمت جستجوی وبسایت می توانید با وارد کردن کد کلاس، کتاب های موجود در کلاس را مشاهده نمایید.
کار با الفبا از طریق برد هوشمند
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۱:۴۰:۱۹
می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را تغییر دهید. برای اینکار ابتدا برنامه را باز کنید و سه نقطه بالا و سمت چپ برنامه را انتخاب کنید:
سپس " تنظیمات حساب کاربری را انتخاب نمایید:
در صورت نیاز می توانید اطلاعات ورودی را تغییر دهید. در صورت نیاز به کار با برنامه از طریق برد هوشمند، گزینه برد هوشمند را انتخاب نمایید:
عضویت با موبایل
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۰۹:۵۴:۳۳
شما می توانید برنامه را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود نصب نموده و اجرا نموده. جهت مشاهده مراحل دریافت و نصب و عضویت روی لینک زیر بزنید :